X

Amit utálnak a felhasználók a felugró ablakokban

2019. február 15.
Ha egy webdizájnert kérdezel a felugró ablakokról, valószínűleg azonnal sikítófrászt fog kapni. Ha viszont a marketingesedhez fordulsz, nyomban ötletek tucatjaival fog előállni. A látogatóid inkább a webdizájner mellé állnának, de a pénztárcád csak akkor lesz teli, ha kompromisszumos megoldásokat keresel. Mutatunk néhány lehetőséget az arany középút megtalálására.

A kéretlenül felugró ajánlatokat az elmúlt évtized során számos módszerrel próbálták kiírtani a felhasználók. Az ősidőkben valóban ablakok ugrottak fel mindenütt, később a flash reklámok váltak népszerűbbé, ma pedig a HTML5 bannerekkel gyűlik meg a bajunk. A küzdelem végeláthatatlannak tűnik, hiszen a folyamatosan újuló technológia mindig új megoldásokat fog találni, hogy kicselezze a reklámblokkoló programokat.

Fontos azonban megjegyezni, hogy marketing szempontból egy fontos eszközről van szó, amit legtöbben egyszerűen hülyék lennének kihagyni saját bevételeik növelésének érdekében. De mit tehetsz annak érdekében, hogy ezek a felugró ablakok minél kevésbé okozzanak rossz érzést a felhasználóidban?

Kerüld a bűntudatkeltő lépéseket!

Az online marketingben elterjedt trend, hogyha nem fogadunk el egy elénk kerülő ajánlatot, csak úgy utasíthatjuk vissza, hogy valami borzalmas, érzelmeinkre ható gombra kell rákattintanunk. Például: „Köszönöm, de inkább szeretnék havonta 30 ezer forintot feleslegesen elkölteni”. Nyilván egy hatásos módszerről van szó, de attól még visszatetsző lehet, ha átlépünk egy határt

Legyen reszponzív a felugró ablakod!

Evidens kérésnek tűnhet, azonban még ma is gyakori probléma, hogy egy felugró ablak felbontási problémák miatt válik kiikszelhetetlenné. Ennél pedig nem sok dühítőbb dolog van.

A kilépési lehetőség legyen evidens!

Kapcsolódik az előző ponthoz. Sokszor úgy elrejtik a kilépési gombot, vagy olyan apróra csinálják, hogy képtelenség könnyen kilépni. Nyilván ez is egy konverzió növelő technika, de valóban így szeretnél magasabb bevételre szert tenni?

Legyen az ajánlat releváns!

ha már egyszer elvonod a figyelmét a látogatódnak, tiszteld meg azzal, hogy szorosan kapcsolódik az ajánlatod az olvasottakhoz. Bosszantó, ha olyasvalamit akarnak ránk sózni, amire semmi szükségünk nincsen.

Legyen valóban visszautasíthatatlan az ajánlat!

Nem, egy hírlevélre való feliratkozás többnyire egyáltalán nem visszautasíthatatlan, így csak feleslegesen rablod a látogatód idejét – és táncolsz az idegein.

Ha egyszer elutasítja a felhasználó, többet ne jelenjen meg neki az ablak

Nyilván ezt a döntést a konverziód is bánhatja, azonban létezik egy arany középút. Amennyiben az adott hirdetést több oldal esetében is releváns, érdemes beállítani, hogy a felugró ablakot például egy hónapos időtávlat után újra megjelenítsd az érdeklődődnek. Ki tudja, addigra már elér arra a pontra, hogy  potenciális érdeklődőddé váljon.