X

Biztos hogy kell a cukormáz a leveleidbe?

2018. október 29.
„Ne tegyél túl sok képet a leveleidbe, különben spambe kerül” – ez az a tanács, amit már biztosan hallottál magad is. Vannak azonban más aranyszabályok, amiket érdemes megfogadni, ha e-mail küldesz a listádnak.

Fontos elsőként azt leszögezni, hogy önmagában egy fotótól azért nem szoktak a levelek spambe kerülni. Maxmimum a különböző levelezőkliensek által alapértelmezetten kissé háttérbe szorított promóciók fülbe kerülhetnek száműzetésbe az e-mailjeink. Természetesen már egy ilyen esemény is csúnyán megvághatja a konverziónkat, de sok esetben szinte elkerülhetetlen eseményről van szó.

A legtöbb, amit tehetünk, hogy jól átgondoljuk, valóban szükségünk van-e azokra a képekre, és edukáljuk a felhasználóinkat: megkérjük őket, hogy csillagozzák be a leveleinket, jelöljék őket fontosnak, így a levelezőkliensek algoritmusai megfelelő számú visszajelzés esetén jobb belátásra bírhatók.

Egyszerűsítsünk!

Ahogy a webdizájn trendeknél is, úgy az email marketingnél is törekedjünk a letisztult és egyszerű megjelenésre. Ezzel általánosan növelhetjük a leveleink elolvasási arányát. Gondoljunk a mobilsokra is! Egy egyszerűbben felépített levelet könnyebben és jobb szívvel fognak görgetni a telefonról internetezők is.

Ebből következik az is, hogy a videókat sem feltétlenül érdemes erőltetni a levelekben. Sokszor elég egy GIF is, amit a legtöbb levelezőkliens támogat. Itt sajnos kilóg a sorból az Outlook 2007-2013-, ahol nem játszódik le a gif, sőt, annak csak legelső képkockája jelenik meg.

Vigyázzunk a képekkel

Szintén ismert mantra, hogy minél magasabb a szövegaránya a leveleinknek, annál nagyobb az esélye, hogy a levelezőkliensek a személyes levelek közé fogják keverni az e-mailjeinket. Ez olyannyira igaz szabály, hogy számos kutatás hozta ki a legjobban konvertáló e-maileknek azokat az EDM-eket, amelyek a puszta szövegen kívül semmilyen más tartalomtípussal nem rendelkeztek.

Mi magunk is találkoztunk már olyan esettel, hogy egy számunkra rendszeresen hírlevelet küldő vállalkozás sok-sok csupán betűket tartalmazó levele után egyszer küldött egy olyan anyagot, amiben két képet elhelyezett és máris a promóciókba száműzte a Gmail.

Látható tehát, hogy a kevesebb néha több elvet kell követni az e-mailek során, hiszen egy levéllel csupán egyetlen célunk van: kattintsanak át az ajánlatunkat tartalmazó oldalra. Ott pedig már nem kell tartanunk a levelezőrendszerek szigorú algoritmusaitól és korlátok nélkül prezentálhatjuk az ajánlatainkat.