X

Email design trendek 2019-re

2019. február 13.
Ebben az évben várhatóan több személyre szabott, és interaktív e-mailre lehet számítani a Litmus-felmérése alapján. Emellett várható hogy nő MI által támogatott és élő tartalom mennyisége, tovább egyszerűsödik az e-mail design.
 
 
    • Nagyobb hangsúly a személyre szólóságon és a dinamikus tartalmon
A dinamikus tartalomra való összpontosítás részben a MI-alapú személyre szabásnak köszönhető, ami lehetővé teszi a személyre szabott e-mail tartalmat olyan mértékű és részletességű szinten, amely egyébként lehetetlen lenne.


    • Az interaktív email élmény létrehozása
Az interaktivitás legfelső foka - az e-mailben való vásárlás véghezvitelének lehetősége - része a trend a hajtóerejének.
„A valós idejű e-kereskedelmet szeretném e-mailben látni, de nem hiszem, hogy a technológia már készen áll rá” - mondja Matthew Smith, a Really Good Emails társalapítója.


 

 
    • Az MI és gépi tanulás alapú rendszerek nagyobb részben határozzák meg az emailek tartalmát
Ez a növekvő trend az iparág első számú e-mail tervezési trendjének – a személyre szabásnak - köszönhető, mivel a gépi tanulás lehetővé teszi, hogy a kiküldési időket, termékajánlatokat és egyéb e-mail elemeket egyedülálló módon szabhassuk meg. A különböző szavakra és mintákra adott korábbi reakciókon alapuló témakör-ajánlások szintén jelentős részét képezik a gépi vezérlésű e-mailek trendjének.

    • Több élő tartalom használata
Az élő tartalom az e-mail megnyitáskor, nem pedig a küldés idején jelenik meg. Ez lehetővé teszi, hogy az élő tartalom naprakészebb és relevánsabb legyen azoknak a feliratkozóknak, akik nem nyitják meg azonnal az e-mailt, vagy többször nyitják meg azt.

Példák az élő tartalom használatára:
    • Valós idejű visszaszámláló órák (pl. akció vége)
    • Aktuális időjárási információk és előrejelzések
    • Élő sport pontszámok és érmek
    • Aktuális leltáradatok
 
    • Az email design egyszerűsítése a könnyebb befogadhatóság és elkészítés érdekében
A Litmus-kutatás szerint az e-mailre irányuló figyelem rövid, körülbelül 11 másodperc. A márkák egyre inkább olyan e-mail tartalmakat hoznak létre, amelyek jobban illeszkednek ehhez.

    • Több animáció használata (legyen az akár GIF vagy CSS animáció)
A mozgás figyelemfelkeltő. Ez egy alapvető design elv és egy gyakori e-mail design elem. Az animált GIF-ek jelentősen népszerűbbek, mint a CSS animáció, de mindkettő lehet hatékony.

    • Az email design összehangolása más csatornákon használt kampány design-okkal
Az email marketing jelentős átalakuláson esik át. Amint megtörténik a leválasztás, beépítésre kerül a márkák különböző csatornákat lefedő rendszerébe.

• Email építő rendszerek felosztása sablonokra, modulokra, apróbb részekre
A sablonépítő rendszer létrehozása azt jelenti, hogy a márkák gyorsabban, hatékonyabban képesek létrehozni az e-maileket és csökkentik a hibák kockázatát is.

• Az email elérhetőségének javítása a sérült emberek számára is 
A tendencia a hozzáférhetőség reaktív megoldásától a tervezés proaktív megközelítése felé tolódik.

• Több egyedi, egyszer használatos email készítése, melyek nem használnak sablont
Bár az email sablonok kiválóan alkalmasak arra, hogy felismerhetővé tegyék a márkát, egyre több cég jön rá, hogy alkalmanként a jól bevált sablon elhagyásával hatékonyabb, egy üzenetre koncentráló email designokat tudnak létrehozni.

• Email design optimalizálás sötét módra 
Egyre elterjedtebb az úgynevezett „sötét mód” használata, ami egy sötétebb színpalettát tesz elérhetővé a felhasználók számára. Ez igen hasznos tudni lenni azon felhasználók számára, akik gyengén megvilágított környezetben, este dolgoznak, így térhódítása várhatóan egyre nagyobb lesz.

 • Az AMP előnyeinek kihasználása az emailek esetén
Az AMP for Email-t hivatalosan a tavalyi év elején jelentették be, és ez év elején elérhetővé válik. Mind interaktív e-mail funkciókat, mind pedig élő tartalmat kínál, mégis kevés marketing szakértő használja.

Ennek legfőbb okai:

    • Az AMP for Email egy új kódolási nyelv, amelyet a fejlesztőknek meg kell tanulniuk.
    • Habár az AMP nyitott standard, jelenleg csak a Gmail fogadja el.


https://litmus.com/blog/top-email-design-trends