X

Hogyan optimalizáld mailjeidet mobilra?

2018. november 05.
Az elmúlt években elképesztően megnőtt azoknak a száma, akik mobiljukon olvassák e-mailjeiket. Ma már majdnem minden második felhasználó így tesz – megengedhetetlen tehát, hogy olyan maileket küldjünk ki, amelyek létrehozásakor rájuk nem fordítunk kiemelt figyelmet.

Három év alatt megnégyszereződött a mobiljaikon maileket olvasók száma (jelenleg mintegy 45 százalékot jelent ez), s eközben az asztali levelezőprogramokat használóké 53-ról 28 százalékra, a webmail szolgáltatásokat használóké 37-ről 27 százalékra zuhant. Ez persze sokakat arra indított, hogy mobilra optimalizált e-maileket kezdjenek kiküldeni – de mit jelent ez, hogyan optimalizálhatunk pontosan egy mailt mobilra?

Kinek küldjük?

Mindenekelőtt persze meg kell vizsgálni, milyen közönségnek is küldjük a leveleket. Míg egy cégnél akár 70 százalék is lehet az Outlookban megnyitott levelek száma, más esetben ugyanilyen magas lehet a mobilon olvasottaké. Időt és energiát kell fektetni abba, hogy felmérjük a közönséget, és ennek megfelelően optimalizálhassuk a tartalmat.

A leveleket az ő igényeikhez kell szabni – az Apple Mailt használók például videókat is nézhetnek, az Outlooknál figyelni kell arra, hogy az nem támogatja például a háttérképeket, iPhone esetén pedig a reszponzivitást kell szem előtt tartani.

Mindez nagyon fontos, mivel a felmérések szerint a felhasználók 80 százaléka azonnal törli azokat a maileket, amelyek nem jelennek meg megfelelően az általa használt eszközön vagy programban.

Megoldások mobilos mailekre

Használj nagy betűméretet! A kis képernyőn a 14 pontos méret alatti szövegek gyakorlatilag olvashatatlanul jelennek majd meg, és kevesen fognak azzal bajlódni, hogy nagyítgassanak. A szöveg minimum 14, a címek 22 pixelesek legyenek, hogy valóban olvasható tartalmat küldj ki.

Minimalizálj! Fésüld át a tartalmat, és dobj ki mindent, ami nem létfontosságú – szöveget, linkeket, képeket, mindent. Legyen a mail rövid és lényegre törő, lehetőleg egyetlen oszlopban megjelenítve. A hírlevelek esetén szokás, hogy több oszlopban jelennek meg az ajánlott tartalmak, mobil esetén azonban ezzel ismét a miniatűr, olvashatatlan szövegek és kivehetetlen illusztrációk felé kanyarodunk vissza.

Helyezz el nagy gombokat! Egyszerű linkek vagy egy rakás kisebb ikon helyett használj kevés nagy, tapintásbarát gombot.
Készül fel arra is, hogy mailjeidet képek nélkül kell „eladnod”! Némely mobilos alkalmazás alapból blokkolja a képek megjelenítését, amelyek helyett jó megoldás lehet az ALT, vagyis alternatív szöveg használata. Ez akkor jelenik meg, ha a kép valami miatt nem tud, ám remek megoldás arra – főleg némi CSS formázással – hogy a mail továbbra is informatív és jó megfelelő megjelenésű legyen.

Ezeket a technikákat alkalmazva már jobb eséllyel nyerheted meg magadnak azokat, akik az okostelefonon lapozzák át leveleiket, és nem az aszalnál ülve böngészik postaládájukat.