X
Köszönjük érdeklődését!

Hírlevél feliratkozás

Honlapkészítés, online marketing, trendek és tapasztalatok

Mitől lesz jó egy landing oldal?

2018. december 28.
Röviden attól, hogy magas konverziós arányt hoz, de ezzel az információval nem sokat tudunk kezdeni. Ez csak a metrika, amelyet figyelnünk kell - a cikkben mutatunk pár konkrétumot, ami segít ezen javítani.

Nem érdemes az online marketinget újra feltalálni és az ösztöneink után menni, ha landing oldalt készítünk. Esettanulmányok, gazdagon dokumentált kampányok, szakmai best practice-ek ezrei állnak rendelkezésünkre.

Ezekből tudjuk, hogy mi az, ami hatékonnyá tesz egy érkező oldalt. Lássunk néhány fontos szempontot.

Konzisztencia

Az oldaladon miden legyen egységes. Első pillantásra a dizájn, a színek az, ami hatással van a látogatóra: nem elég az, ha tartod magad a branded színvilágához, figyelned kell arra is, hogy a figyelmet a megfelelő helyre irányítsd.

A fő üzeneteknek, a CTA-nak így eltérő, elütő színűeknek kell lennie a háttértől, hogy könnyen megtalálja őket a tekintet.

Az üzenetegyezés (message match) szintén fontos: a felhasználót ugyanaz a látványvilág és üzenet köszöntse, amin elindult, vagyis a landing page és a hírlevél, hirdetés vagy akár közösségi poszt megjelenése illeszkedjen egymáshoz. Használj hasonló kifejezéseket, legyen ugyanaz a fő üzeneted, egyezzenek a színek és a betűtípusok.

Ha mindez nem egyezik, bizalmat veszítesz, a felhasználó tudattalanul is úgy érezheti, becsapod.

Egyértelműség

Nézd meg jól a landing oldalad: teljesen világos, hogy mit kell tennie a látogatónak?

Alapszabály, hogy mindig a legegyszerűbb módszereket alkalmazd. Ha több választási lehetőséget kínálsz, jó eséllyel megzavarod a felhasználót – nem tudja majd egyértelműen, mit szeretnél tőle.

A CTA, még ha több is van belőle, egy határozott céllal bírjon – más lehetőséget legfeljebb az oldalt elhagyni akaróknak kínálj.

Kerüld a meglepetéseket

Ha rákattintok a CTA-dra, oda jutok, amire számítottam?

Ha felugrik egy váratlan popup, ha egy egyszerű checkout helyett egy soklépéses fizetési funnelbe viszel, ha regisztrációra kérsz, amikor az oldalon erről nem volt szó, jó eséllyel inkább lemondok az ajánlatról. Ne csak az legyen egyértelmű, mit adsz és mit kell tennem érte, az is, mi fog történni.

Ezek a legalapvetőbb jótanácsok, amit egy landing oldal felépítéséhez adhatunk.

 

Forrás: http://unbounce.com/landing-page-examples/ecommerce-landing-pages-the-good-the-bad-and-the-shockingly-terrible/

WEBSHOP ÉS WEBSITE FEJLESZTÉS

Valóban az Ön igényeinek megfelelően, a napi trendeket szem előtt tartva.

Részletek

SITE MANAGEMENT

Nincs rá ideje, vagy nem tudja, hogyan kezdje el?

Részletek

PROJEKT­MENEDZSMENT

Egy tapasztalt projektvezető lényegesen növeli a projekt sikerességét, költséghatékonyságát.

Részletek

TANÁCSADÁS, PROJEKT­MENEDZSER KÉPZÉS

Mindenki számára érthető módon, szakzsargonok és hárombetűs rövidítések nélkül.

Részletek

Menedzselt VPS

Saját szerverre lenne szüksége, de nem szeretné a sok velejáró gondot a nyakába venni?

Részletek

További postok