X

10 tipp a 2019-es web design trendek közül

2019. április 15.
Ahogy a divatban, úgy az informatika területén is folyamatosak a változások. Nézzük, mik az idei trendek a webdizájn területén.

1: Mobil fókuszú webhely-optimalizálás

Az elmúlt években már megállapították, hogy több embernek van hozzáférése internettel rendelkező okostelefonhoz, mint valaha. Ennek eredményeként 2019-ben továbbra is jelentősen növekszik a mobileszközökről érkező webhelylátogatók száma. 

Szükséged lesz egy olyan webhelyre, amely gyors és teljes mértékben optimalizált mobileszközökre, valamint a hagyományos képernyőkre. Ezekkel a funkciókkal jelentősen javítható a keresőmotorok rangsorában elért helyezés és több webes forgalmat is generál. 

2: Színátmenetes színsémák

Az emberek szeretik a színátmeneteket. 2019-ben színátmeneteket láthatunk a fejléceken, háttereken és vállalati logókon.

3: Több fehér tér

A fehér tér a weblap azon részére vonatkozik, amelyen nincs szöveg vagy kép. Az elmúlt években több ember felfedezte, hogy mennyivel jobbá teszi a felhasználói élményt.

A fehér, üres tér tiszta, egyszerű, friss megjelenést teremt, amely lehetővé teszi a könnyebb olvasást és navigációt. Segítségével a felhasználók az oldal legfontosabb részeire összpontosíthatnak. 

4: Történetek a webhelyeken keresztül

A történetmesélés mindig is befolyásolta a technológiát, de több vállalat hangsúlyoz történeteket a webes tartalmukban. A vállalatok elkezdenek narratív elemeket használni a közönséghez való kapcsolódás és kapcsolatba kerülés érdekében, hogy ezáltal több embert ösztönözzenek termékeik és szolgáltatásaik beszerzésére. 

5: Interaktív webes tervek

A felhasználók szeretik az interaktív szolgáltatásokkal rendelkező webhelyeket. Több időt fognak tölteni a webhelyen, ha az rendelkezik interaktív elemmel, különböző új információkat megmutatva a termékekről, szolgáltatásokról vagy a cégről. Növeli a fogyasztói elkötelezettséget és növekedhet a konverziók száma.

6: Fényes, szemet gyönyörködtető színek

A szín a web design egyik leghatékonyabb eszköze. A fényes, szemet gyönyörködtető színek több okból is a vállalati webhelyek normájává válnak:

  • A világos színek javíthatják az olvashatóságot és érthetőbbé teszik a webhelyet.
  • Vizuálisan vonzóbbá teszik a webhelyeket, így a felhasználók hosszabb ideig maradnak.
  • Minél hosszabb ideig marad a fogyasztó a webhelyen, annál valószínűbb, hogy valamit vásárol.

7: Kevesebb töltődést jelző „forgó” ikon

Senki sem szereti a spinnereket. Valójában gyakran nevezzük ezeket „a halál kerekeinek”, mert erősen hozzájárulnak a felhasználó frusztrációjához. Több cég alkalmaz helyette egy fokozatosabb betöltőképernyőt. Emellett használják a gyorsítótárban tárolt adatokat, hogy csökkentsék a betöltési időt és javítsák az oldal rangsorolását.

8: Integrált, de nem invazív videó

Az autoplay videó bizonyos körülmények között zavaró lehet, ezért sok webhely kezdi elfelejteni ezt a funkciót. Ahelyett, hogy a pop-up automatikusan lejátssza a hangot, sok webhely integrálja a videót a fejlécébe, amely automatikusan megjelenik, ha a látogató az oldalra kerül.

9: Nagy, félkövér címek és fejlécek

Az emberek kevesebb időt töltenek a weboldalakon, emiatt el kell érni, hogy az üzenetet a lehető leggyorsabban át lehessen adni. A nagy, félkövér cím és a szemet gyönyörködtető fejlécek segítenek ebben és lehetővé teszik a közönség gyors elköteleződését.

10: Művészi láblécek

Egyre több cég válik kreatívvá a láblécükkel kapcsolatban, kiegészítve azt illusztrációkkal és még részletesebb tájékoztatással. Olyan további információkat tartalmaznak, amelyek létfontosságúak és integrálva vannak a webhely általános tervezésébe.

https://usabilitygeek.com/web-design-trends-2019/