X

6 alapvető elem a „Nincs találat” oldalakon

2019. május 08.
A „Nincs találat” oldal a felhasználók számára gyakran holtpont, és a webhely elhagyásának közvetlen oka. Néha a webhely nem tartalmazza azt, amit a felhasználó keres, vagy a felhasználó keresése annyira rejtélyes, hogy még a legjobb keresőmotor sem tudna rá releváns eredményt találni.

 

Bármi is legyen az oka annak, ami miatt a felhasználó a „Nincs találat” oldalra került, ha csak kevés vagy egyáltalán nincs hasznos útmutatás vagy tartalom az oldalon, a felhasználónak két lehetősége van:

  • Egy új termékkeresési stratégiát próbál ki (pl. figyelembe veszi a kategória-navigációt, stb. – ami együtt jár azzal a kockázattal, hogy ismét sikertelen lesz).
  • Elhagyja a webhelyet (általában a Google-ön keres tovább, ami majdnem mindig sikeres is lesz).

Azonban van jó hír is: azok a „Nincs találat” oldalak - amelyek a felhasználókat „kézen fogják”, és értelmes tartalmakhoz és megoldásokhoz irányítják őket, akadályozó tényező helyett kifejezetten hasznos részei a honlapnak.

Miért nem kielégítőek a „keresési tippek” önmagukban a felhasználók számára

Sok oldal kínál „keresési tippeket” a „Nincs találat” oldalon. Ennek a biztosítása egy jó ötlet, a gyakorlatban viszont a felhasználók ritkán olvassák el vagy használják ezeket a tippeket.

Még azok a felhasználók is, akik elolvassák, továbbra is bizonytalanok maradhatnak - előfordulhat, hogy nem tudják, hogy melyik kifejezést írták le rosszul, vagy mi lehet a webhely által preferált alternatív kifejezés. Más felhasználók egyszerűen nem akarják tippek elolvasásával tölteni az időt.

A keresési tippek önmagukban nem elegendőek - az alábbi lényeges elemeken kívül csak kiegészítésnek megfelelőek, de nem lehetnek az egyetlen segítség, amely a „Nincs találat” oldalon megjelenik.

6 elem, amelyek segítenek a felhasználóknak a termékekhez való visszatérésben

Amikor a felhasználók egy „Nincs találat” oldalra érkeznek, akkor épp egy csalódást okozó keresési élmény közepén vannak. Az alábbi 6 alapvető elemnek a használata segít a felhasználóknak a termék böngészéshez való visszajutásban.

1) Kategória javaslatok

Egy vagy több olyan kategória ajánlása, amelyet a felhasználó kipróbálhat és amelynek a felhasználó keresési lekérdezésén kell alapulnia.

2) Alternatív lekérdezések

Ha a keresőmotor talál olyan lekérdezéseket, amelyek eredményeket adhatnának, ezek ajánlhatóak, különösen azokban az esetekben, amikor a felhasználó nagyon specifikusan keresett és az alternatív lekérdezések csak a kulcsszavak eltávolítását javasolják.

3) Személyre szabott ajánlások

A felhasználó böngészési előzményein és a vásárlási szokásokon alapuló termékajánlatok lehet, hogy nem segítik a felhasználókat abban, hogy megtalálják azokat a termékeket, amelyeket keresnek, de segíthetnek abban, hogy más őket érdeklő tartalmak felé irányítsák őket. 

4) Telefonszám az értékesítőhöz, chat szolgáltatás és egyéb súgó linkek

Egyes webhelyeknek van értékesítői hívásközpontjuk, chat szolgáltatásuk vagy más ügyfélszolgálati szolgáltatásuk. Ilyenkor érdemes meggyőződni róla, hogy a segítséghez irányító linket a „Nincs találat” oldal tartalmazza, így a felhasználók segítséget kaphatnak a keresett termékek megtalálásához.

5) Hirdetések

A felhasználó keresési lekérdezésén alapuló hirdetések bizonyos körülmények között hasznosak lehetnek. Ha a keresőmotor jó és támogatja a legtöbb vagy minden lekérdezési típust, akkor a „Nincs találat” oldal azt jelenti, hogy nagy a valószínűsége annak, hogy az oldal nem tartalmazza a felhasználó által keresett terméket. Ilyen esetekben célszerű lehet külső releváns szöveges hirdetések megjelenítése.

6) Népszerű termékek és kategóriák

Az utolsó lehetőség az, hogy valamely nagyon népszerű tartalmat, például a webhely legnépszerűbb termékeit és kategóriáit ajánljuk. Mivel a népszerűségen alapulnak, nem lesznek relevánsak a felhasználó keresésével vagy a keresési előzményeivel kapcsolatban, de legalább emlékeztetik a felhasználót, hogy esetleg más termékek is érdekelhetik a webhelyen.

https://baymard.com/blog/no-results-page