Ez a fajta keresés azoknak a felhasználóknak is fontos a gyorsasága miatt, akik a másodlagos navigációs opciókon keresztül is megtalálnák a tartalmat, akár a webhely fejlécében, az oldalsávban, vagy a láblécben.
Ellenkező esetben sok felhasználó inkább lemond a keresett tartalom megtalálásáról, ami azzal a kockázattal jár, hogy a webhelyet negatív színben tünteti fel és a Google-el próbálkozik vagy kapcsolatba lép az ügyfélszolgálattal.
Miért támaszkodik sok felhasználó a keresőre a nem termékkel kapcsolatos tartalom megtalálásához?
A nem termékkel kapcsolatos tartalmak hivatkozásai, például az e-mail feliratkozások, a visszaküldési irányelvek és a súgó gyakran az e-kereskedelmi webhelyek láblécén találhatóak meg. Bár az ízléses design magában foglalja a tartalomnak az interfészen kívüli elhelyezését, a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy sok felhasználó nehézségekbe ütközik a megtalálásuk során.
Ilyenkor segíthet a nem termékkel kapcsolatos keresés, különösen, ha a felhasználó nem talál további tartalmat az alap navigációs eszközökkel.
5 példa ezekre a keresésekre
A felhasználók jellemzően egy általános súgót, kiegészítő tartalmat (ami megmagyarázza például, hogyan lehet visszaküldeni egy terméket, vagy hogyan lehet leiratkozni a hírlevelekről) és dinamikus információkat kerestek, amelyek kifejezetten a felhasználók saját fiókjaihoz kapcsolódnak (például egy adott termék megrendelés követési információi).
Példák a nem termékkel kapcsolatos lekérdezésekre:
- visszaküldés
- szállítási költségek
- leiratkozás
- megrendelés visszavonása
- jelszó módosítása
Ugyanakkor nagyon nehéz megjósolni, hogy az egyes felhasználók milyen tartalmat akarnak majd a keresőn keresztül megtalálni. Tehát, ha a navigáción keresztül rendelkezésre áll nem termékkel kapcsolatos tartalom is, akkor annak a keresőn keresztül is hozzáférhetőnek kell lennie.
A megvalósítás 2 módja
- Legyenek a nem termékkel kapcsolatos tartalmak is a keresési eredmények részei. Ez a megvalósítás egyszerűen tartalmazza őket a normál keresési eredményoldalon.
Ez egy jó módszer, ha nem lehetünk biztosak a felhasználó keresésének céljában. Például, a homályosabb kifejezések, mint például az „e-mail” vagy a „visszatérés”, indokolhatják ezt a megközelítést - különösen akkor, ha vannak olyan termékek, amelyek egy vagy több kulcsszónak is megfelelnek (pl.: A király visszatérése).
- A felhasználót közvetlenül a megfelelő tartalomhoz irányítja. Ez a megközelítés nagyfokú magabiztosságot igényel a tekintetben, hogy pontosan melyik oldalt keresi a felhasználó (mivel ez megakadályozza a felhasználó számára, hogy az ilyen kifejezéseket használó termékekre keressen).
https://baymard.com/blog/support-non-product-search