1. Egyszerű ügyfélkommunikáció
2. Testre szabott vásárlói élmény
Egy vásárló írja ezt a Tesla megvásárlásáról:
“Amikor hazaértünk a tesztvezetésből, kaptunk egy e-mailt egy MyTesla.com-ra mutató linkkel, ahol utánanézhettünk a kérdéseknek és konfigurálhattuk az autót. Elmentettük a különböző konfigurációkat és összehasonlítottuk az árakat.”
A vásárlók 73%-a mondja, hogy a jó ügyfélkiszolgálás kulcsa az, hogy a vállalat értékelje az ügyfél idejét. A Tesla website-on minden olyan információ rendelkezésre áll, ami a vásárlási döntéshez szükséges.
3. Ügyfélközpontúság
A Tesla autóvásárlási folyamata személyes élményt kínál. A rendelés leadása után egy kapcsolattartó segít a szállítással és átvétellel kapcsolatos kérdésekben. A rendelés folyamatának minden egyes lépéséről tájékoztató e-mailt küldenek, a rendelés bizonyos határidőkkel módosítható.
Az átvételkor a helyszínen a papírok aláírása után gyárlátogatás, majd az autó átvétele következik. Az átvételkor a vásárló kap még:
- egy nyomtatott plakettet a vásárló nevével,
- egy Tesla bögrét becsomagolva,
- egy Tesla ernyőt,
- egy tollat és
- ásványvizet.
Ezek a dolgok nem kerülnek sokba. Mégis sokat jelentenek a vásárlónak, mert figyelmességet közvetítenek.
4. Törekedj a kiemelkedő vásárlói élmény elérésére
Nézzük, mit ír a Tesla, amikor Vásárlói Élmény Specialista álláshirdetést ad fel:
A Vásárlói Élmény Specialista feladata, hogy egyedülálló, magával ragadó és izgalmas élményt nyújtson a Tesla nagyköveteként.
Három kulcsszó az első helyen van a leírásban: Vond be, értsd meg, tanítsd (a vásárlót). A Vásárlói Élmény Specialista feladata, hogy nyitott, személyes kommunikációt kínáljon. Összegyűjti az információkat, végigkíséri a vásárlási döntési folyamatot és segít a tesztvezetés megszervezésében.
Nem számít, milyen üzleti vállalkozás, az üzleti siker növelésének kulcsa az ügyfelek élményének javítása.
A Tesla remek inspirációt nyújt az ügyfélélményi stratégia felépítéséhez.
https://www.qminder.com/deliver-excellent-customer-experience/