X

Kiemelkedő vásárlói élmény - Így működik a Tesla ügyfélszolgálata

2020. március 01.
A klasszikus autókereskedési rendszerben a kereskedők, mint köztes szolgáltatók versenyeznek egymással. A Tesla ezt a működési modellt rúgta fel már az indulásakor, amikor a termékeit saját maga árulja a kereskedőhálózat kiiktatásával. Elon Musk szavaival „a Tesla vásárlása különleges élmény kell, hogy legyen”.

1. Egyszerű ügyfélkommunikáció

A kiváló ügyfélkiszolgálás első kulcsa a Tesla és a vásárló közötti könnyed kommunikáció. Például egy tesztvezetés megszervezése tényleg egy pár kattintás a weboldalon
 

2. Testre szabott vásárlói élmény

Egy vásárló írja ezt a Tesla megvásárlásáról:

“Amikor hazaértünk a tesztvezetésből, kaptunk egy e-mailt egy MyTesla.com-ra mutató linkkel, ahol utánanézhettünk a kérdéseknek és konfigurálhattuk az autót. Elmentettük a különböző konfigurációkat és összehasonlítottuk az árakat.”

A vásárlók 73%-a mondja, hogy a jó ügyfélkiszolgálás kulcsa az, hogy a vállalat értékelje az ügyfél idejét. A Tesla website-on minden olyan információ rendelkezésre áll, ami a vásárlási döntéshez szükséges.

3. Ügyfélközpontúság

A Tesla autóvásárlási folyamata személyes élményt kínál. A rendelés leadása után egy kapcsolattartó segít a szállítással és átvétellel kapcsolatos kérdésekben. A rendelés folyamatának minden egyes lépéséről tájékoztató e-mailt küldenek, a rendelés bizonyos határidőkkel módosítható.
Az átvételkor a helyszínen a papírok aláírása után gyárlátogatás, majd az autó átvétele következik. Az átvételkor a vásárló kap még:

  1. egy nyomtatott plakettet a vásárló nevével,
  2. egy Tesla bögrét becsomagolva,
  3. egy Tesla ernyőt,
  4. egy tollat és 
  5. ásványvizet.

Ezek a dolgok nem kerülnek sokba. Mégis sokat jelentenek a vásárlónak, mert figyelmességet közvetítenek. 

4. Törekedj a kiemelkedő vásárlói élmény elérésére

Nézzük, mit ír a Tesla, amikor Vásárlói Élmény Specialista álláshirdetést ad fel:

A Vásárlói Élmény Specialista feladata, hogy egyedülálló, magával ragadó és izgalmas élményt nyújtson a Tesla nagyköveteként. 

Három kulcsszó az első helyen van a leírásban: Vond be, értsd meg, tanítsd (a vásárlót). A Vásárlói Élmény Specialista feladata, hogy nyitott, személyes kommunikációt kínáljon. Összegyűjti az információkat, végigkíséri a vásárlási döntési folyamatot és segít a tesztvezetés megszervezésében. 

Nem számít, milyen üzleti vállalkozás, az üzleti siker növelésének kulcsa az ügyfelek élményének javítása.

A Tesla remek inspirációt nyújt az ügyfélélményi stratégia felépítéséhez.

 

https://www.qminder.com/deliver-excellent-customer-experience/