A mikrointerakció olyasmi, ami a gyakorlatban nem tesz hozzá egy oldal használhatóságához, inkább a felhasználó irányításában segít. Ilyen az, amikor a kitöltött mezők zölddé, a rosszul kitöltöttek pirossá változnak, de mikrointerakció az is, amikor az operációs rendszerben a kurzor homokórává alakul, jelezve, hogy valami történik.
Csak animáció lenne?
Korántsem. Animációkat azért használunk, mert esztétikusak – de csak ezért nem éri meg használni őket, csak akkor, ha valamilyen célt is szolgálnak.
A mikrointerakció egyszerű és egyértelmű, a hangsúly nem a vizuális élményen van, hanem azon, hogy hogyan segíti a felhasználót.
Kommunikáció ez a felhasználói felület és használója között: csinálsz valamit a felülettel, az pedig egyértelműen válaszol, hogy végrehajtja-e, hogy elindult-e valamilyen folyamat. Mondjuk egy oldal betöltése vagy egy rendelés jóváhagyása.
Tisztázzák, mit kell vagy kellene tenni
Segítenek megérteni a szabályokat: megmutatják, mi az, amivel a felhasználó interaktálhat, és mivel nem (például bizonyos opciók beszürkítésével).
Funkciójuk lehet az is, hogy információt adjanak – megmondják például, ha rosszul töltöttünk ki egy mezőt, vagy akár csak tájékoztatnak arról, hogy miért kell egy adott akció után várakoznunk (például amíg feldolgozzák a bankkártya-adatainkat).
A lényeg a segítő szándék
A mikrointerakció nem véletlenül „mikro” – nem tolakodik, nem hivalkodik, minél egyszerűbben és a lehető legtisztábban ad információt arról, hogy éppen mi történik.
Igen hasznos eszköz arra, hogy a felhasználó bizalmát fenntartsuk és a felhasználó élményt emeljük, hiszen így nem bizonytalanodik majd el, nem kell azon gondolkodnia, hogy it rontott el vagy csinált másképpen, mint kellett volna.
Forrás: https://www.sitepoint.com/how-to-lift-your-ux-out-of-the-pack-with-micro-interactions/