X

Mobil Felhasználói élmény , termékképek helyes kezelése vízszintes tájoláskor

2019. január 18.
A felhasználók a termékképeket használják elsődlegesen a termék ellenőrzésére és értékelésére, és ezek helyettesítik a tárgy fizikai, kézben való vizsgálatát, Ennek ellenére a webhelyek 52% -a nem képes a termékképek helyes kezelésére vízszintes tájoláskor

A termékképek a termékoldalak legtöbbet használt tartalmai közé tartoznak, és szerepük kritikus az online vásárlás során. Gyakran a felhasználók a termékképeket használják elsődlegesen a termék ellenőrzésére és értékelésére, és ezek helyettesítik a tárgy fizikai, kézben való vizsgálatát. Valójában, a felhasználóknak a termékoldalon végzett első tevékenységeinek 56% -át, a képek ellenőrzése teszi ki.

Ugyanakkor mobilos környezetben a termékképeknek néhány különleges követelménynek kell megfelelniük, beleértve azt is, hogy arányosan kell méretezniük, ha a mobileszköz vízszintes tájolásban van.

Ennek ellenére, egy széles körű mobil e-kereskedelmi használhatósági teszt azt mutatja, hogy a horizontális tájolásra váltáskor a webhelyek 52% -a nem növeli arányosan a termék képeit. A mobileszköz vízszintes módba forgatása egy olyan felhasználói viselkedés volt, amit a tesztelés során újra és újra megfigyeltek, amikor a termékképek túl kicsik voltak, vagy amikor a felhasználók túlságosan korlátozónak találták a függőleges mód keskeny szélességét.

 

Miért kell a képeknek arányosan átméreteződniük horizontális módban

A mobil használhatósági teszt azt mutatja, hogy a legtöbb webhely megérti a termékképek fontosságát, és pénzt fektetettek olyan nagyfelbontású képek készítésébe, amelyek a felhasználók számára jó vizuális áttekinthetőséget biztosítanak. Valójában a legtöbb webhely olyan képeket jelenít meg a mobil eszközökön, amelyek elég nagyok (82%), és lehetővé teszik a termék részleteinek láthatóságát (62%).

Ugyanakkor az is kiderül a tesztből, hogy a legtöbb mobilra szánt e-kereskedelmi honlap kivitelezése során nem gondoltak arra eléggé, hogy hogyan jelenítsék meg a termékképeket, amikor egy felhasználó függőlegesről vízszintes módra vált.

A tesztelés során megfigyelt általános, mobil-specifikus viselkedés, amivel sok felhasználó megpróbált nagyobb termékképet megjeleníteni, az volt, hogy a felhasználók a készüléket függőleges helyzetből vízszintes irányba forgatták.

A mobil felhasználók 50% -a, aki nem volt elégedett a kis méretű termékképekkel, próbálkozott legalább egyszer a tesztelés során azzal, hogy a mobilkészüléket függőleges módból vízszintesre állítja - azzal a szándékkal, hogy nagyobb képet kapjon. Ezenkívül néhány felhasználó folyamatosan függőleges módban böngészte át a kategóriákat és a keresési eredmények listáját (áttekintés céljából), majd azonnal átkapcsolt a vízszintes üzemmódra, amikor egy termékoldalt látogatott meg (hogy a termék képeit a lehető legnagyobb mértékben láthassa).

Mindezek ellenére, a mobilos e-kereskedelmi webhelyek 52% -ánál a felhasználóknak nincs szerencséjük, mivel a képek nem lesznek nagyobbak horizontális módban, ezáltal korlátozva a felhasználók lehetőségét arra, hogy megfelelő képet kapjanak a termékről.

Ezt a gyakori vízszintes módba kapcsoló felhasználói viselkedést támogatni kell. Ellenkező esetben egyes felhasználók valószínűleg a frusztráció miatt felhagynak vásárlási szándékukkal, ha úgy találják, hogy nem tudják a termék képeit használni a termék vizuális értékeléséhez (ami bizonyos esetekben a legfontosabb szempont a termék megvásárlásának során).

Annak ellenére, hogy a mobilos e-kereskedelmi forgalom százalékos aránya az asztali forgalom arányához képest az évek során jelentősen megnőtt, a mobileszközökön történő vásárlás továbbra is kihívást jelent.

A vizsgálatok azt mutatják, hogy bár sok felhasználó mobileszközön vásárol, 61%-uk néha vagy mindig átáll az asztali eszközökre, amikor a fizetési folyamatot kell végrehajtania (Mobil e-kereskedelmi útmutató # 81).

Miközben a webhelyek általában jól teljesítenek a képek méretével és minőségével kapcsolatban a mobilon (pl. a mobil webhelyek 80% -ának vannak elsődleges termékképei, melyek 90%-át teszik ki a képernyő szélességének), a mobil-specifikus problémák továbbra is problémát jelentenek, mivel 40%-uk nem támogatja az érintési gesztusokat, mint például a pinch vagy a tap-to-zoom nagyítást a termékképeken, és 52% nem méretezi a képeket arányosan vízszintes módban.

A végeredmény az, hogy egyes felhasználók nehéznek fogják találni azoknak a vizuális információknak az összegyűjtését, amelyekre szükségük van annak megállapításához, hogy egy termék megfelel-e az igényeiknek. Ezért fontos, hogy a felhasználók elvárásainak megfeleljen a termékképek mobil eszközökön történő megjelenítésének módja, amikor a felhasználók a függőlegesről vízszintes módra váltanak.