X
Köszönjük érdeklődését!

Hírlevél feliratkozás

SEO és a valós felhasználói szokások a Google kereséseknél 2020 -ban

2020. február 13.
500, 25–60 éves válaszadót kérestek meg a következő kérdésekkel: Mit keresnek a felhasználók a keresési eredmények között, és milyen pontosan tükrözik ezek az eredmények a keresési szándékot?

A metaleírás a legfontosabb elem, még az oldal címet is meghaladja.

Amikor azt kérdezték, melyik tényező befolyásolta leginkább az eredmények kattintására vonatkozó döntését, 62,9% -uk azt válaszolta, hogy a leírás, ezt követi 24,2%, aki a márkanévet mondta, 13% pedig azt, aki a címet mondta. De mégis sokan  nem szánnak rá  elegendő energiát  ahhoz, hogy optimalizálják, pedig a felhasználók már nem választják el a webhelytől a kereső találati oldalán levő megjelenésével keltett benyomásokat.

A legtöbb felhasználó szerint a keresési eredmények javultak az elmúlt évben

A válaszadók ötvenkilenc százaléka elégedettebbek a Google keresési eredményeivel 2019. január óta, mint 2018. januárjában voltak. Leginkább úgy érzik, hogy a kereső találati oldalán a szolgáltatások javítják a keresési eredményeket  A válaszadók többsége (55,5%) úgy gondolja, hogy a Google javítja a keresési eredményeket, kiemelve a kivonatrészleteket és a kereső találati oldali szolgáltatásokat.

A felhasználók továbbra is szívesebben kattintanak a organikus listára ( 85,2%) , mint a fizetettre

Ez azt mutatja, mennyire erős a rangsorolás, mert a fogyasztók ezt relevánsnak tekintik. Emellett az írásbeli tartalmat részesítik előnyben a keresési eredmények között Online keresés során 55,1% részesítette előnyben az írott tartalmat, ezt követte 29,1%, aki inkább a képeket, 13,8% -uk inkább a videót, mindössze 2% -uk inkább az audio-tartalmat részesítette előnyben. Az utóbbi időben elterjedt hogy  az egyéb típusú tartalmak, mint például a videó, csökkentik  az írott szó iránti igényt, nyilvánvaló, hogy a szöveg továbbra is az elsődleges!

A felhasználók szerint a gyors, alapos válaszok a legfontosabb tényezők a keresési eredmények között. 

Amikor példát kap a „Hogyan javítsuk meg a mosogatót ” - kérdezték a válaszadókat, hogy milyen fontos elemek voltak a keresési eredmények között. Íme az eredmények:

  • Gyorsan válaszol a kérdésemre: 48,9% nagyon fontosnak tartotta  
  • Az oldal gyorsan betöltődik: 40,9% nagyon fontosnak tartotta                 
  • Nagyon alapos a válasz: 40,3% -uk nagyon fontosnak tartotta
  • Képekkel rendelkezik: 30,9% nagyon fontosnak tartotta    
  • Információforrást tartalmaz : 30% nagyon fontosnak tartotta                     
  • Van egy videója: 24,2% -a fontosnak, 24,2% pedig nagyon fontosnak             
  • GYIK-tal rendelkezik: 26,1% fontosnak, 25% -nak pedig nagyon fontosnak tartotta                   
  • Van egy dátuma az oldalon: 25,5% fontosnak, 23,6% pedig nagyon fontosnak      
  • Megosztógombokkal rendelkezik: 36% szerint egyáltalán nem fontos             
  • A szerzőről van információ : 31,9% szerint egyáltalán nem fontos         

Láthatjuk, hogy amikor a tartalomról van szó, a felhasználó mindent akar, de a legfontosabb a gyors és alapos válasz , ugyanakkor bár a felhasználók tudni akarják, honnan származnak információik, „nem foglalkoznak túlzottan a szerzők szakértelmével. 

A felhasználók nem csak az első eredményre összpontosítanak

A legtöbb ember az első három eredményt vizsgálja , persze nyilvánvaló, hogy a magasabb rangsor jobb. Amikor azt kérdezték, hogy hány keresési eredményt olvasnak el, mielőtt egy linkre kattintanának, 17,4% azt mondta, hogy három eredményt néz meg, ezt követi 15,6%, aki csak az első eredményt olvassa el, 14,2%, akik öt oldalt olvasnak, 14,2%, akik öt oldalt olvasnak, 14%%, akik olvasják a 10+ -t, 13,4% pedig, akik olvasnak négy, 8,4%, aki kettőt olvasott, és 7,6%, aki olvasott.  Ez azt mutatja , hogy a felhasználók  a keresési eredmény kiválasztásakor nem csupán a rangsort veszik figyelembe.  ugyanakkor többségük csak a már megismert márkákra kattint. Ötvenöt százalék azt válaszolta, hogy csak azokra a márkákra kattintanak, amelyeket a keresési eredményekben ismernek, míg 44,9% -uk kattintanak a webhelyre, függetlenül attól, hogy ismerik-e a márkát. 

A felhasználó szándéka óriási szerepet játszik azokban az eredményekben, amelyeket a válaszadók várnak

Amikor megkérdezték, mi a szándékuk a kereséshez, például :tészta ” , 52,9% -uk azt mondta, hogy recepteket fog keresni, 14,8% -uk különféle cikkeket olvas a tésztáról, 14% -uk megtanulja, mi az a tészta, 7,6% -ot talál tészta étteremben, 5,8% -ot nézi a tészta képeit, és 5% -ban néznek meg egy videót a tésztáról.  A Google a közelmúltban a keresési eredményeket a szándékra összpontosította, küldetésévé tette a keresések mögötti szándék jobb megértését és az eredmények megfelelő hozzáigazítását. Ez azt is jelenti, hogy a leginkább a felhasználó szándékára kell összpontosítani, ha jó helyezésű képet vagy kiemelt kivonat lehetőséget szeretné valaki a Google találati oldalán

Az e-kereskedelemre vonatkozó lekérdezések továbbra is erősen koncentrálódnak az értékesítésre 

Amikor azt kérdezik, hogy mi a szándéka egy olyan kereséshez, mint „bicikli sisak ” 40,7% szerint bukósisakot vásárolna, 24,4% a kerékpáros sisakokkal kapcsolatos különféle cikkeket olvassa, 13% pedig kiskereskedelmi kerékpáros sisaküzletet találjon, 8,6% azt sugallja, hogy mi a bukósisak, 8,6% a bukósisak képein, és 4,8% -uk a bukósisak videóit nézi. 

A helyi kereséseknél a felhasználói szándék egyértelműen arra koncentrál, hogy egy listát keressen, és ne egyetlen szolgáltatót. 

Amikor azt kérdezték, mit szeretnének látni, amikor egy helyi szolgáltatót keresnek , mint például fogorvos vagy ügyvéd, 55,7% -uk egy weboldalt szeretne megtekinteni, amely felsorolja a környéken levő legjobb szolgáltatókat, 21,6% -uk szeretne egy cikket találni arról, hogyan lehet megtalálni a legfontosabb szolgáltatót. a saját szolgáltatójuk körében, 17,2% -uk szerette volna a saját webhelyük legjobb weboldalának megtekintését, 5,6% -uk pedig az ország legjobb szolgáltatóinak felsorolását.

Összességében azt látjuk, hogy a bevált megoldások továbbra is használhatók

A tartalom továbbra is király, a hirdetések továbbra is frusztrálónak bizonyulnak a felhasználók számára, és a kiemelt kivonatokra való optimalizálás továbbra is kritikus fontosságú a SERP sikeréhez.  De minden bizonnyal volt néhány meglepetés a keverékben. Előfordulhat, hogy a videó nem az a forgalomterelő , amire gondoltuk, és a felhasználók számára a legfontosabb, hogy az eredmény gyorsan betöltődjön, gyorsan és alaposan válaszoljon az adott kérdésre, képeket és információforrásokat tartalmazzon. 

 

Tanulmány letöltése:

https://1hdejnvtunmo3ckr2kr3m0y8-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/01/Ignite_Casestudy_5-copy.pdf

https://ignitevisibility.com/seo-and-intent-2020-new-study-reveals-true-state-of-search/

WEBSHOP ÉS WEBSITE FEJLESZTÉS

Valóban az Ön igényeinek megfelelően, a napi trendeket szem előtt tartva.

Részletek

SITE MANAGEMENT

Nincs rá ideje, vagy nem tudja, hogyan kezdje el?

Részletek

PROJEKT­MENEDZSMENT

Egy tapasztalt projektvezető lényegesen növeli a projekt sikerességét, költséghatékonyságát.

Részletek

TANÁCSADÁS, PROJEKT­MENEDZSER KÉPZÉS

Mindenki számára érthető módon, szakzsargonok és hárombetűs rövidítések nélkül.

Részletek

Menedzselt VPS

Saját szerverre lenne szüksége, de nem szeretné a sok velejáró gondot a nyakába venni?

Részletek

További postok